Netpejsen drivs och ägs av Pejsehuset ApS i Slagelse (CVR: 28516673)

Villkor
Nedan kan du läsa alla våra villkor, och eftersom vi är medvetna om att det är mycket text har vi försökt göra det enklare.
och hitta exakt det du letar efter snabbare genom att dela upp alla rubriker.

Villkor för shopping hos Netpejsen.dk ApS

Netpejsen.dk kan användas av alla och butiken uppdateras regelbundet. Alla varor du beställer levereras direkt till den angivna adressen. Orderinformation måste lämnas på danska. Avtal ingås även på danska.
Frakt- och leveransvillkor När du handlar hos Netpejsen debiteras inga administrationskostnader på ditt köp, oavsett orderstorlek. Alla kaminer som köps i butiken skickas fraktfritt inom Danmark med Danske Fragtmænd. Mindre paket skickas fraktfritt med Postnord eller GLS.

Om du har skickat in en vara för avbokning eller reklamation får du alltid ett e-postmeddelande när vi har mottagit varan. I e-postmeddelandet får du information om den vidare processen i samband med hanteringen av din avbokning/reklamation.
Vid beställning till en angiven adress används Post Nord eller GLS för frakt. Leverans sker inom Danmark, men vi levererar även mindre paket till andra länder inom EU. Fraktpriser utanför Danmark är 550 kr och uppåt. Beroende på storlek. Netpejsen.dk tillhandahåller försäkring för alla leveranser från oss till den angivna leveransadressen. I samband med att paketet skadas eller förloras kommer du som kund att hållas skadeslös. I dessa fall, kontakta Netpejsen.dk så snart som möjligt. Leveranstiden är normalt 5-7 dagar, men kan vara säsongsbetonad.

Du kan kontakta oss via e-post på info@netpejsen.dk, som vi försöker svara på inom 24 timmar.

Beställa

Om du vill få en kopia av din orderbekräftelse, vänligen skicka ett e-postmeddelande till info@netpejsen.dk

Betalning

Du kan betala med Mastercard, VISA, Apple Pay, Paypal och andra vanliga korttyper. Se sidfoten på sidan.

Vi tar inte ut några kortavgifter.

Beloppet debiteras först ditt kort när varan har skickats, såvida varan inte är restnoterad. I så fall debiterar vi beloppet innan din beställning löper ut, vanligtvis inom 6 dagar.

Reservation av belopp

Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart. Pengarna reserveras på ditt kort eller konto tills:

Vi drar av beloppet när vi skickar varan, såvida varan inte är restnoterad. I så fall drar vi av beloppet innan din beställning löper ut, vanligtvis inom 6 dagar.

Du kan läsa mer om reglerna för just ditt kort från din kortutgivare.

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
 
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i en och samma beställning, men de levereras styckvis, löper perioden från den dag du mottagit den sista varan.
Om beställningen består av flera partier eller delar löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du mottagit det sista partiet eller den sista delen.
 
Om det gäller ett avtal om regelbunden leverans av varor under en viss period löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du mottagit den första varan.
 
Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet på dig att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till info@netpejsen.dk eller använda standardavbokningsformuläret, som du hittar längst ner i villkoren.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varorna utan att samtidigt meddela oss.

Avbokning av del av köpet
Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köptes i en och samma beställning.

Observera att du endast kan få tillbaka en del av fraktkostnaden.

Återvända
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste betala för att paketet ska returneras, och du är ansvarig om någon skada uppstår under transporten.
 
Vissa varor kan inte returneras med vanlig post. Detta gäller: Vedspisar som skickas med bud.
Kostnaden för att returnera dessa varor beräknas kosta maximalt: 1200 kr och kunden ansvarar för kostnaden för returen.

OBS: Om du är kund i Norge eller ett annat land i Europa ansvarar du för returen och kostnaderna för detta.

Varans skick när du returnerar den
Om produkten har förlorat i värde och detta beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av inköpspriset. Hur mycket du kan få tillbaka beror på produktens kommersiella värde, och i vissa fall kan detta innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan det leda till en minskning av varans värde.
 
Återbetalning av köpeskillingen
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan har minskat i värde drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller inte ytterligare leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi mottagit din anmälan om att du vill säga upp avtalet.
Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde för köpet, om vi inte har kommit överens om annat.
 
Vi kan komma att hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan, såvida du inte skickar oss dokumentation som visar att du har returnerat den.

Varan skickas till:
Näteldstaden
Sverigeväg 9
4200 Slagelse
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

Du kan också avbryta ditt köp genom att meddela oss och lämna in det personligen till ovanstående adress.

Rätt att klaga

När du handlar hos oss som konsument gäller den danska köplagens regler för köp av varor.
Det innebär att du har rätt att klaga i 24 månader.

Om din reklamation är berättigad innebär det att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller rabatt på priset, beroende på den specifika situationen.

Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes kommer reklamationen alltid att vara i rätt tid.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid returneras i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto för frakten så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.


Varan skickas till:
Näteldstaden
Sverigeväg 9
4200 Slagelse
 
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
När du returnerar varan, vänligen bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

Avbokning av beställning.

Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta oss via e-post och ange ditt fakturanummer.
Du får då en bekräftelse på att ordern har annullerats.
Om varan har skickats kan vi naturligtvis inte stoppa paketet. Du måste helt enkelt vägra mottagandet av varan.
Vid mottagandet av den returnerade varan skickas det utestående beloppet med check per post så snart som möjligt.
Om återbetalning inte har skett inom 30 dagar debiteras ränta på beloppet i enlighet med reglerna i den danska lagen om dröjsmålsränta.

Andra villkor

Netpejsen.dk kan inte hållas ansvarigt för att underlåta att uppfylla sina skyldigheter i samband med externa faktorer om det beror på force majeure.


Netpejsen.dk frånsäger sig ansvar för indirekta förluster, om inte annat följer av dansk lags allmänna regler.

Integritetspolicy

Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn, land, adress, telefonnummer och e-postadress.
 
Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att leverera varorna till dig. Detta kan vara en transportör.
 
Personuppgifterna registreras hos PEJSEHUSET ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. Vi samarbetar även med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för egna ändamål.

Vi samarbetar endast med personuppgiftsbehandlare inom EU eller i länder som kan ge dina uppgifter ett adekvat skydd. Personuppgiftsansvarig på netpejsen.dk är PEJSEHUSET ApS.

Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig. Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. Vi är skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Detta kan till exempel vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det ändamål för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@netpejsen.dk

Småkakor

På www.netpejsen.dk används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet,
och därmed göra ditt besök så enkelt som möjligt för dig.
Du kan när som helst ta bort cookies från din dator, hur det görs beror på din webbläsare.

Netpejsen använder Google Analytics, som kan komma att skapa cookies på din dator. Dessa används
endast internt för webbplatsoptimering

Om du har några frågor angående dina cookies, vänligen kontakta Michael på mail@pejsehuset.dk.

Webbstatistik

Vi använder webbstatistik på www.netpejsen.dk, vilket innebär att ett statistiksystem samlar in information,
vilket kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, varifrån de kommer och var på webbplatsen de lämnar, etc.
Webbstatistik används endast i syfte att optimera www.netpejsen.dk.

Säkerhet på Netpejsen.dk

Netpejsen.dk är godkänd av PBS för att acceptera betalning med Dankort.
På Netpejsen.dk används SSL-kryptering för data som skickas över internet, vilket innebär att Dankort-betalning accepteras hos oss.
lika säkert som i vilken annan fysisk butik som helst.

Du kan använda länkarna nedan för att samla information innan du handlar med kreditkort på internet:

www.betaling.dk (PBS)
www.fbr.dk (Konsumentrådet)
www.forbrugersikkerhed.dk (FDIH/Consumer Council)
www.fs.dk (Konsumentverket i Danmark)
www.net-tjek.dk (Konsumentverket - med en betygsbok över nätbutiker)
www.fbr.dk (Danska konsumentrådet)
www.fi.dk (Konsumentinformation)

Tillgång till klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp bör du kontakta (ange kontaktuppgifter till relevant person/enhet i webbutiken). Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
 
Representanthuset
Tullstation 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

För att kunna klaga måste den produkt eller tjänst du vill klaga på ha kostat minst 1 110 danska kronor och högst 100 000 danska kronor.

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens klagomålsportal online här - http://ec.europa.eu/odr
 
Standardformulär för avbokning
(Detta formulär fylls endast i och returneras om ångerrätten utnyttjas)

Till:
Näteldstaden
Sverigeväg 9
4200 Slagelse
info@netpejsen.dk

Jag förklarar härmed att jag önskar utöva min ångerrätt i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:
___________________________________________________________________________________

Beställd den: _____________________________ Mottagen den: _______________________________

Konsumentens namn: _______________________________________________________________________

Konsumentens adress: ___________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: ________________________________________ Datum: _________________
(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)

Villkoren uppdaterades senast den 26/02/2025.